ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Η αδρή κινητικότητα αφορά την ικανότητα ενός παιδιού να εκτελεί δραστηριότητες που απαιτούν την ενεργοποίηση μεγάλων μυών η μυϊκών ομάδα.Βασικά αδρή κινητικότητα είναι το μπουσούλισμα, το ρολλάρισμα,η βάδιση , το τρέξιμο, το κουτσό κλπ.
Οι δραστηριότητες αδρής κινητικότητας αναπτύσσονται από την ηλικία των 2-3 μηνών όπου το βρέφος σηκώνει το κεφάλι του ψηλά για να εξερευνήσει το περιβάλλον και στηρίζει το βάρος του σώματος του στα χεράκια του.

Παρακάτω θα βρείτε παιχνίδια αδρής κινητικότητας που αφορούν ηλικίες παιδιών από 3-7 ετών
Δείχνουμε κάρτες με ζώα ευδιάκριτα στο παιδί και του ζητάμε:
1) Να κάνει πηδηματάκια όπως ο βάτραχος, να γλιστρήσει σαν το φίδι, να σταθεί στο ένα πόδι σαν τον πελεκάνο, να περπατά αργά σαν τη χελώνα να περπατήσει βαριά όπως ο δεινόσαυρος κλπ.
2) Να περνάει κάτω από το τραπέζι έρποντας με την κοιλιά και επιστρέφει έρποντας με τη πλάτη.
3) Να δίνει κλωτσιές στον αέρα μια με το ένα και μετά με το άλλο πόδι εναλλάξ.
4) Ανασηκώστε τα πόδια του παιδιού και ζητήστε του να περπατήσει με τα χέρια (καροτσάκι του κηπουρού)
5) Σχηματίστε στο πάτωμα ένα κύκλο, ζητείστε από το παιδί να πηδήξει με ενωμένα τα πόδια μέσα και έξω
6) Βάλτε διάφορα εμπόδια (βιβλία, καρέκλες σκαμπό) στο δωμάτιο και ζητήστε του να τρέξει ανάμεσα τους χωρίς να αγγίξει τίποτε. Ορίστε εσείς την έναρξη και τη λήξη του παιχνιδιού.
• Το παιδί πρέπει να περπατήσει με τα τέσσερα, κουβαλώνταςμια εφημερίδα η ελαφρύ βιβλίο στη πλάτη χωρίς να του πέσει σε απόσταση περίπου 2 μέτρων. Το ίδιο μπορεί να πραγματοποιηθεί και προς τα πίσω.
• Σχηματίστε 2 γραμμές στο πάτωμα με χαρτοταινία , που απέχουν μεταξύ τους 25εκ.και έχουν μήκος 3 περίπου μέτρα. Το παιδί πρέπει να περπατήσει ανάμεσα σ’ αυτές τις γραμμές ,χωρίς να τις αγγίξει. Να επαναλάβει πηγαίνοντας προς τα πίσω.
• Στεκόμαστε απέναντι σε απόσταση 2 μέτρων και κάνουμε πάσες με τη μπάλα.Στη συνέχεια αφού πετάμε τη μπάλα κάνουμε ένα παλαμάκι και συνεχίζουμε.
• Κάντε μαζί δουλειές του σπιτιού (δραστηριότητες που απαιτούν σπρώξιμο,τράβηγμα,και έντονη δράση ξυπνούν τους μυς και τις αρθρώσεις).Μπορεί να βάλει τα άπλυτα στο πλυντήριο, να βάλει τα παιχνίδια στο κουτί, να στρώσει το κρεβάτι, να τοποθετήσει τα βιβλία στη βιβλιοθήκη, να βάλει τα ρούχα στη ντουλάπα κλπ.
• Δεν ξεχνάμε το ποδήλατο, το πατίνι , τη παιδική χαρά ,το κολύμπι ,ποδόσφαιρο μπάσκετ σκαρφαλώματα σε τοίχο αναρρίχησης , περπάτημα σε αυτοσχέδια δοκό (μπορεί να είναι το πεζούλι η το παγκάκι, κλπ.)

Κωνσταντίνα Αργυρού
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Βιβλιογραφία – Πηγές

– www.Familylife.gr
– `Προοδεύοντας` – Joan O’Connor& Elsie Yu (Μετάφραση Δ. Σφετσιώρης – Εκδόσεις Παρισιάννου)
– www.ergotherapeia.gr

Similar Posts

  • Η φωνολογική επίγνωση

    Τα τελευταία χρόνια έχουν παρουσιαστεί στη διεθνή επιστημονική κοινότητα πολλές ερευνητικές αποδείξεις που υποστηρίζουν την άποψη ότι υπάρχει αιτιώδης σχέση μεταξύ της φωνολογικής επίγνωσης και της μάθησης της ανάγνωσης.  Μάλιστα, δύο από τους σημαντικότερους, διεθνώς, ερευνητές του θέματος, οι βρετανοί καθηγητές Bryant και Goswami επεσήμαναν ότι «…η ανακάλυψη ότι υπάρχει στενή σχέση μεταξύ της φωνολογικής…

  • Τα Ψυχοσυναισθηματικά Αναπτυξιακά Ορόσημα

    Ως γονείς για να καταλάβουμε καλύτερα το παιδί μας, καλό είναι να γνωρίζουμε: Η ανάπτυξη των παιδιών είναι μια διαδικασία σύνθετων και πολλαπλών ποιοτικών αλλαγών τόσο σε σωματικό, όσο και σε γνωστικό και συναισθηματικό επίπεδο. Οι αλλαγές αυτές συχνά υπαγορεύονται από την βιολογία αλλά επηρεάζονται και από οικογενειακούς ή κοινωνικούς παράγοντες. Για κάθε αναπτυξιακό στάδιο,…

  • Η συμβουλευτική στο διαζύγιο

    Σύμφωνα με το DSM – III,  το διαζύγιο, με τις συνακόλουθες απώλειες, πραγματιστικές και συναισθηματικές, ανήκει στην κλίμακα των ιδιαίτερα στρεσογόνων καταταστάσεων οι οποίες προκαλούν ή εκλύουν ενίοτε και μείζονος σημασίας ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές. Απότοκο αυτής της κατάστασης είναι οι πρώην σύζυγοι να παρουσιάζουν, σε αρκετά μεγάλη συχνότητα, όπως καταδεικνύουν πολλές σχετικές έρευνες, νέες μορφές συμπεριφοράς,…

  • Διάσπαση προσοχής και εργοθεραπεία, 3ο μέρος

    Εργοθεραπετική παρέμβαση και διάσπαση προσοχής Ο άξονας που πρέπει να κινηθεί n παρέμβαση στο παιδί µε διάσπαση προσοχής είναι τριπλός: Α. Βελτίωση μηχανισμών συγκέντρωσης προσοχής (αισθητηριακή επεξεργασία, διατήρηση εγρήγορσης) Β. Ενίσχυση σχεδιαστικών και εκτελεστικών μοντέλων (βελτίωση ιδεασμού και πράξης) Γ. Στήριξη της αυτοπεποίθησης του παιδιού. (Douglas 2001) Αισθητηριακή ολοκλήρωση: Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι η νευρολογική…

  • Λογοθεραπεία σε ενήλικες

    Οι ενήλικες που χρειάζονται λογοθεραπεία / Αιτιολογία Η λογοθεραπεία είναι ο επιστημονικός κλάδος, ο οποίος ασχολείται με τις διαταραχές του προφορικού και γραπτού λόγου καθώς και τις διαταραχές των καταποτικών κινήσεων του στοματοφάρυγγα σε παιδιά και ενήλικες. Οι ενήλικες που χρειάζονται λογοθεραπεία, είτε αποκτούν μία ή περισσότερες διαταραχές στη διάρκεια της ζωής τους, είτε πρόκειται…

  • Διάσπαση προσοχής και εργοθεραπεία, 2ο μέρος

    Η εξελικτική πορεία του παιδιού με ελλειμματική προσοχή Βρεφική ηλικία Τα παιδιά με ελλειμματική προσοχή στην πλειοψηφία τους έχουν αυξημένη κινητική ανάπτυξη, εμφανίζουν κωλικούς, κλαίνε πολύ, νυστάζουν συνέχεια, αντιμετωπίζουν προβλήματα φαγητού και ύπνου, αρνούνται τη σωματική επαφή και τέλος παρουσιάζουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και σε λειτουργίες όπως στον έλεγχο των σφιγκτήρων. Προσχολική ηλικία…